Salut, Socors i Emergències

Els primers auxilis són un dels senyals d’identitat de la Creu Roja des dels seus orígens. Gràcies a aquesta experiència, actualment més de 9.000 persones, entre voluntariat i personal remunerat, treballem en activitats de prevenció, socors i emergències arreu de Catalunya. Som presents a bona part dels esdeveniments amb gran afluència de públic i a prop d’un centenar de platges del litoral català. A més, disposem d’Equips de Resposta Immediata en Emergències (ERIE), formats per persones especialment preparades que actuen amb immediatesa i eficàcia en situacions d’aquest tipus.

Grans emergències: l’eficàcia compta des del primer segon

D’altra banda, la institució humanitària compta amb un ERIE de Recerca i Rastreig amb Gossos, especialitzat en la localització de persones desaparegudes. Un altre dels ERIE és el de d’Intervenció Psicosocial, integrat per un grup multidisciplinar de professionals de la psicologia, el treballs social i el socorrisme. L’ERIE d’Intervenció Psicosocial presta atenció psicològica tant a les víctimes de situacions d’emergència com als seus familiars, a més dels propis professionals que actuen en aquests casos.

Fem Catalunya més segura

La Creu Roja Catalunya col.labora en la cobertura sanitària i en els serveis de prevenció en llocs o zones de grans aglomeracions, o en moments de grans esdeveniments amb elevada assistència prevista de públic. Assessorem l’entitat organitzadora sobre el servei necessari, organitzem el dispositiu i ens ocupem de la cobertura, una tasca que realitzem gràcies a les més de 7.000 persones voluntàries de la Creu Roja formades en socorrisme i primers auxilis. A més, el nostre Servei de Vigilània, Prevenció i Salvament està present a l’estiu en platges d’arreu de Catalunya.

Un servei d’atenció les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any

El Centre de Coordinació de la Creu Roja a Catalunya està en funcionament les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any per atendre la ciutadania i les persones usuàries de l’entitat de forma permanent, a més de poder activar, en qualsevol moment, els recursos de l’entitat per fer front a situacions d’emergència. Des d’aquest espai, es dóna suport al personal de socors durant el desenvolupament de serveis preventius, de vigilància a les platges o d’operatius d’emergències. A més, el Centre de Coordinació gestiona serveis com la Teleassistència Domiciliària o d’altres adreçats a les persones cuidadores no professionals, a més de mantenir un contacte directe amb el voluntariat i els socis i sòcies de l’entitat o demanar el suport de la ciutadania davant de grans catàstrofes o situacions d’emergència. El telèfon d’atenció permanent del Centre de Coordinació de la Creu Roja és el 902 22 22 92.

Comparteix